Door een roze bril

Eén kans op vier dat u een herfsttype bent, net als ik. Voor hetzelfde geld bent u een zomer, zoals mijn man. Inderdaad, wij hebben beiden een kleurenanalyse laten doen. U gniffelt? Dat is zeer onterecht. Zo een kleurenconsulente hoort thuis in het vakje waar we ook de huisarts tegenkomen, voorwaar, ik verzeker het u. En ik zeg huisarts, maar u mag daar gerust ook psychiater, psychoanalist, thera- of weet ik veel wat voor -peut van maken. U denkt dat ik een grapje maak? Dat doe ik allerminst. Zeg nu zelf, waar en wanneer heeft er nog eens iemand – een hele aardige vrouw bovendien – twee uur lang alleen maar voor u oog gehad, met als enige doel uw welgevoelen. Haar grootste ambitie is u vertellen hoe u er op uw best uitziet! Iemand die uit u wil halen wat er diep in u verborgen zit, wanneer is u dat nog eens overkomen, als het u al ooit overkomen is? Geen minder doel dan uw wellness is haar streven. Echt! Het enige ‘eigenbelang’ waarvan u haar zou kunnen verdenken is dat de wereld rondom haar er beter zal uitzien zodra we allemaal bij haar zijn gepasseerd. Maar dat is ook voor alle andere mensen mooi meegenomen natuurlijk. U ziet het, we hebben het hier over niets minder dan het algemeen belang.

U zit nog steeds te wachten op die maar, ik voel het. Wel, die komt er niet! Dat hele kleurenanalyseren is echt ‘de max’. En neen het is geen commerciële truc. Een saliegroen hemdje of een seringenpaars exemplaar, ze kosten evenveel. Akkoord, de dame moet betaald worden voor de twee uur die ze in u investeert. En dat kleurenkaartje dat u meekrijgt om het vanaf nu nooit meer fout te doen, kost ook wat. Maar ik liet het woord al vallen, het is een investering. U hebt het zo terugverdiend. Doen!


Jul 2011

Al wat lezen?


Contact

  • Comm. V Pheidippides
  • Emiel Clausplein 2/0101
    9800 Deinze

  • Ondernemingsnr BE-0893.999.015